Debiutuje nowy RAV4 Plug-in Hybrid
Toyota rozpoczyna nowy rozdział w historii RAV4. Na targach Los Angeles Auto Show 2019 po raz pierwszy zaprezentowany zostanie nowy RAV4 Plug-in Hybrid. Będzie to pierwsza hybryda plug-in w gamie modelowej RAV4. Na rynek trafi w drugiej połowie 2020 rok
Nowy RAV4 Plug-in Hybrid zajmie miejsce na szczycie gamy modelowej legendarnego SUV-a Toyoty. Jego konstruktorzy zakładają, że wzmocni on pozycję RAV4 i nadal będzie jednym z najpopularniejszych SUV-ów na europejskim rynku. Od tegorocznej premiery V generacji RAV4 w Europie zamówiono ponad 120 tys. egz. tego modelu, w tym ponad 7,5 tys. w Polsce.
Doskonałe właściwości jezdne
Toyota od ponad 20 lat umacnia swoją pozycję lidera technologii hybrydowej, oferując samochody łączące dynamikę i osiągi z niską emisją spalin i minimalnym zużyciem paliwa. RAV4 Plug-in Hybrid ma szansę stać się flagowym modelem w gamie hybryd Toyoty.
Nowy model będzie się charakteryzował doskonałymi właściwościami jezdnymi za sprawą konstrukcji opartej na platformie GA-K z serii TNGA i zawieszeniu wielowahaczowemu z tyłu. Dostępny w standardzie inteligentny napęd na cztery koła AWD-i zapewni stabilne prowadzenie i bardzo dobrą trakcję na śliskiej nawierzchni.
Świetne osiągi i dynamika
Toyota jest dobrze przygotowana do produkcji nowego hybrydowego RAV4 z doładowywanym z zewnątrz akumulatorem trakcyjnym. Dwie generacje Priusa Plug-in Hybrid są tego najlepszym dowodem.
Nowy RAV4 Plug-in Hybrid o mocy 306 KM (225 kW)* ma potencjał, by rozwinąć przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 s*. Co więcej, nowy model Toyoty wykazuje się najniższym w klasie zużyciem paliwa i emisją CO2 poniżej 30 g/km*. Żaden inny SUV 4x4 segmentu D z napędem hybrydowym plug-in nie uzyskuje takich wyników.
Większa moc silnika elektrycznego przełożyła się na wyższą łączną moc napędu w porównaniu z RAV4 Hybrid. Samochód został wyposażony w wysoko wydajną, litowo-jonową baterię trakcyjną. Jednostka sterująca (PCU) układu hybrydowego została wzbogacona o wzmacniacz napięcia. Benzynowy silnik Hybrid Dynamic Force 2,5 l to jednostk wykorzystywana w aktualnym RAV4 Hybrid.
Nowy RAV4 Plug-in Hybrid będzie mógł wykazać się większym zasięgiem w bezemisyjnym trybie elektrycznym (EV). Maksymalny zasięg wg standardu WLTP wynosi ponad 60 km* – więcej niż uzyskują konkurencyjne SUV-y z napędem plug-in hybrid. Nowy model będzie mógł swobodnie poruszać się na samym silniku elektrycznym na dystansie 50 km.
* Dane sprzed homologacji.